Zajęcia przyrodnicze ze szkolną kampanią promującą nauki przyrodnicze – Jestem przyrodnikiem (koło geograficzne)
Praca nad Celami Zrównoważonego Rozwoju i przedstawienie dla uczniów młodszych klas.
Zajęcia z języka obcego
Zajęcia z języków obcych ??Palcem po mapie i nie tylko?-zajęcia rozwijające zainteresowania z języka niemieckiego dla klas I-III oraz IV-VIII stanowią atrakcyjną formę, ponieważ rozwijają w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur, poprzez przybliżanie im tematyki realioznawczej i kulturoznawczej krajów niemieckiego obszaru językowego. Uczniowie także wykształcają umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystania jej w sposób twórczy. Poszerzają i uzupełniają wiadomości oraz umiejętności komunikacyjno-leksykalne zdobyte na tych zajęciach. Uczniowie również rozwijają swoje kompetencje językowe , które umożliwiają porozumiewanie się w języku obcym. A przede wszystkim motywują uczniów do nauki języka niemieckiego.
Zajęcia logopedyczne
W ramach projektu ?Nowoczesna edukacja- start w dobrą przyszłość? w szkole odbywają się zajęcia logopedyczne. Uczestniczą w nich uczniowie klas I- III podzieleni na dwie grupy.
Podczas zajęć logopedycznych prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- rozwijanie słuchu fonemowego ( zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy)
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- niwelowanie wad wymowy- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- wzbogacanie słownictwa,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.
Zabawowa forma zajęć i przyjazna atmosfera sprawiają, że uczniowie chętnie pracują nad rozwijaniem u siebie kompetencji językowej.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki I-III
Zajęcia wyrównawcze z matematyki w klasach I- III ?Z matematyką za pan brat? pomagają wyrównywać zaległości w opanowaniu poszczególnych zagadnień matematycznych. Dzieci doskonalą technikę rachunkową, rozwiązują zadania z treścią, wykonują obliczenia zegarowe oraz pieniężne. Stosowane na zajęciach nowoczesne technologie informacyjne skutecznie skupiają uwagę uczniów, pobudzają do samodzielnego rozwiązywania problemów
Zajęcia informatyczne „Myślę jak komp”
Zajęcia TIK -?Myślę jak komp?. Realizacja zajęć umożliwia uczniom poszerzenie wiedzy informatycznej, by bezpiecznie posługiwały się komputerem i urządzeniami z nim współpracującymi, grały w dozwolone dla ich wieku gry komputerowe, stosowały różnego rodzaju oprogramowania użytkowe i edukacyjne do wzbogacania własnej wiedzy, korzystały z Internetu pod kątem zdobywania informacji, ale i komunikowania się. W ramach zajęć uczniowie również poznają podstawy programowania w języku Scratch. Program pozwala w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki. Zaletą programu jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i uruchamiając go. Ma to duże znaczenie zwłaszcza przy nauce najmłodszych dzieci, które oczekują szybkich rezultatów swojej pracy.
Zajęcia przyrodnicze
W naszej szkole, w ramach projektu ?Nowoczesna edukacja-start w dobrą przyszłość?, prowadzone jest koło przyrodnicze ?Jestem przyrodnikiem? dla klas I-III. W czasie zajęć uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze. W szczególności zajęcia mają na celu:
– rozbudzanie do bezpośredniego kontaktu z przyrodą,
– dostrzeganie zmian w środowisku,
– poznanie piękna, różnorodności i współzależności przyrody ożywionej (człowiek, rośliny, zwierzęta) i nieożywionej (powietrze i woda),
– wyrabianie umiejętności korzystania z dóbr przyrody,
– tworzenie więzi z regionem – „małą ojczyzną”.
Podczas zajęć wykorzystywane są zróżnicowane metody m.in. obserwacje, doświadczenia, zajęcia w terenie.
Zajęcia rozwijające kreatywność
Zajęcia
rozwijające kreatywność , innowacyjność i pracę zespołową
,, Kolorowy świat? organizowane są w ramach realizowanego w
Szkole Podstawowej we Włodzicach Wielkich projektu ,, Nowoczesna edukacja start
w dobrą przyszłość?.
Założeniem realizacji programu jest rozwijanie
u dzieci kreatywności, wyrobienie innowacyjnego podejścia do sztuki ze zwróceniem
uwagi na formy użytkowe, poszukiwanie nowych twórczych rozwiązań plastycznych, rozwijanie
sprawności grafomotorycznej oraz
koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Zajęcia odbywają się w dwóch grupach, pierwszą stanowią uczniowie z klas I-III, druga grupa to uczniowie z klas IV-VII. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów,
podczas których uczniowie zapoznają się z podstawowymi technikami plastycznymi,
wykonują ćwiczenia w zakresie rysunku, malarstwa z wykorzystaniem farb
plakatowych, akrylowych , akwarelowych . Tworzą prace z materiałów przyrodniczych , ścinków tekstylnych, gazet, wycinanek ,
wydzieranek. Uczniowie chętnie uczestniczą
w zajęciach wykazują się pomysłowością, zaangażowaniem. Chętnie zdobywają nowe
umiejętności plastyczne. Z wykonanych
podczas zajęć prac planujemy zorganizować wernisaż, który wzbogacony zostanie w
prace wykonane podczas wiosennego pleneru
plastycznego.