Nowoczesna szkoła – galerie

Zajęcia wyrównawcze z matematyki IV-VIII

W zajęciach biorą udział uczniowie naszej szkoły, którzy mają zaległości i braki zarówno w wiedzy jak i jej wykorzystania w praktyce.  Uczniowie chętnie korzystają z zajęć i biorą w nich czynny udział. Stosuje się pracę indywidualną z uczniem co sprzyja wyjaśnieniu konkretnych partii materiału zainteresowanej osobie, natomiast praca
w grupach mobilizuje uczniów do dzieleniem się wiedzą i umiejętnościami ze swoimi kolegami i koleżankami. Wykorzystując Internet śledzimy lekcje w Akademii Khana z omawianych działów- możemy porównać jak tłumaczy się zagadnienia w USA a jak omawia się te same treści w naszym kraju.

Warsztaty „Mały Reporter”

Warsztaty ?Mały reporter? mają na celu pobudzenie uczniów do kreatywności i innowacyjności, oraz nauczenie ich pracy w grupach, a także współodpowiedzialności za wykonywane zadania.

            Uczestnicy warsztatów poznają nowe zagadnienia dotyczące dziennikarstwa, uczą się rozróżniać gatunki informacyjne i publicystyczne oraz próbują własnych sił tworząc swoje artykuły do gazetki szkolnej. Na zajęcia chodzą uczniowie uzdolnieni humanistycznie, którzy dzięki nim rozwijają swój warsztat pisarski oraz kształtują swój styl.  Ponadto uczą się obsługi programów graficznych oraz edytowania zdjęć i umieszczania ich we właściwym miejscu. Oprócz tworzenia gazetki, uczniowie będą nagrywać film promujący szkołę. Na dzień dzisiejszy są na etapie pisania scenariusza, który będzie realizowany od stycznia 2019 roku.

Zajęcia rozwijające zainteresowania chemiczno-fizyczne

W ramach projektu uczniowie klas VII-VIII uczestniczą zajęciach rozwijających zainteresowania chemiczno-fizycznych. Uczestnicy mają możliwość przeprowadzania doświadczeń fizycznych i eksperymentów chemicznych. Uczą się formułować tezy łącząc je z obserwacjami.

Zajęcia z psychologiem

W ramach projektu ?Nowoczesna edukacja- start w dobrą przyszłość? w szkole odbywają się zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zajęcia z psychologiem,
w których  uczestniczą uczniowie klas V-VIII. Zajęcia mają na celu sprzyjać kształtowaniu się wśród młodzieży odpowiednich postaw wobec samych siebie, rówieśników, dorosłych oraz otoczenia, przejawiających się w akceptowanych i poprawnych formach zachowania. Na zajęciach stosowane są różne metody pracy: pogadanka, analiza przypadków, gry psychologiczne, burza mózgów a także prezentacje multimedialne i filmy.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Jedną z form pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla uczniów są zajęcia indywidualne  rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne ?Wiem kim jestem?. Zajęcia ukierunkowane są na rozwój umiejętności skutecznego komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, okazywanie empatii i rozumienie własnych emocji a także rozwój zdolności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Podczas zajęć wykorzystywane się różne metody aktywnej pracy dziecka, m.in. „burza mózgów”, drama, pantomima, gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia i techniki wyobrażeniowe, oraz elementy zajęć plastycznych. Proponowane ćwiczenia i gry sprzyjają otwartości, spontaniczności i kreatywności.

Zajęcia terapeutyczne

 ,, Mam chrapkę na piątkę, bo wiem czego chcę?

Od września 2018r uczniowie ze Szkoły Podstawowej we Włodzicach Wielkich uczestniczą w zajęciach pomocy psychologiczno- pedagogicznej organizowanych w związku z realizacją projektu ,,Nowoczesna edukacja start w dobrą przyszłość”.

Zajęcia adresowane są dla uczniów wymagających wsparcia w nauce i noszą nazwę ,, Mam chrapkę na piątkę, bo wiem czego chcę?.  Odbywają się w trzech  grupach pierwsza to uczniowie z klas IV-V, drugą grupę stanowią uczniowie IV-VII , trzecia grupa to uczniowie z klasy VIII.
Celem zajęć jest stworzenie uczniom możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego, eliminowanie przyczyn i przejawów niepowodzeń szkolnych, wyrównywanie braków w opanowaniu programów nauczania, korekta zaburzonych procesów poznawczych warunkujących proces uczenia się oraz doskonalenie i rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych, wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych.

 Podczas zajęć wykorzystywane są elementy kinezjologii edukacyjnej, elementy Metody Ruchu Rozwijającego, gry i zabawy edukacyjne oraz Program Edukacyjno Terapeutyczny ORTOGRAFFITI. Uczniowie w zajęciach uczestniczą bardzo chętnie, pracują z dużym zaangażowaniem i wytrwałością.